Everysport Media Group söker Digital Marketer / Growth Hacker
Om rollen

I portföljen ryms ledande varumärken inom sport och spel. När vi nu växlar upp vår konsumentförsäljning, affiliate-arbete, internationella expansion och digitala marknadsföring söker vi dig. En bred roll i ett snabbväxande bolag, med stor möjlighet till personlig utveckling.

Som Digital Marketer / Growth Hacker har du en bred roll som sträcker sig över  koncernens samtliga media- och konsumentprodukter. Du ansvarar för signups, onboarding och att driva användare genom sales funnels. Du experimenterar dig fram i ena stunden, men lägger nästa stund en långsiktig marknadsplan för en nylanserad produkt.

Du växlar mellan hands-on uppgifter som att skapa utskick, pressreleaser, utveckla  sociala medier, publicera egna digitala kampanjer, banners, landningssidor – med  att driva egna långsiktiga projekt och marknadsaktiviteter för att nå uppsatta KPIer.

Du blir den första på din position, men har ett starkt team av utvecklare, produktchefer och affärsutvecklare som stöd.

En viktig del i rollen är viljan och målet att generera leads och försäljning. Mätning, rapportering och optimering av aktiviteter är därför en viktig del då du får stor frihet (och möjligheter) att testa och optimera dina föreslagna actions.

Placeringsort är på koncernens huvudkontor vid Hötorget i Stockholm och du kommer arbeta nära ledningsgrupp samt koncern-VD.


Om dig

Rollen är bred och kreativ i sin form, så här finns nog ingen typisk profil. Men får vi gissa har du ett starkt entreprenöriellt driv, har arbetat med digital tillväxt och datadriven marknadsföring samt har erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete.

Du kommer delvis att jobba med engelskspråkiga produkter, så meriterande är aktivt arbete med digital marknadsföring på engelska / att du arbetat utomlands.

För att snabbt komma in i rollen är det också meriterande om du har arbetat med CMS-verktyg (ex WordPress), SEO och Adwords-verktyg, GA, samt säljverktyg (Intercom, Drift osv). Growth-personen i dig kan resonera kring buzzwords som A/B-test, funnels, CRO, ROI, LTV, NPS osv men det du inte vet – läser du på om och testar.

Inom koncernen arbetar många med sin hobby. Det är inte ovanligt med anställda som arbetat inom ESMG i 15+ år då man här får full frihet att utvecklas inom sitt intresse – oavsett om det är hockey eller databasstrukturer. Vi hoppas och tror därför att du har ett stort intresse för det du gör och håller dig uppdaterad kring nyheter inom ditt område. Inte för att du måste, utan för att du vill.

Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.

 

Om oss

Everysport Media Group (ESMG) är en svensk börsnoterad mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Vår strategi utgår från två huvudkomponenter: Content och Media. Inom Content är ESMG en ledande leverantör av resultatdata, speltips och sportnyheter. Kunder är allt från ledande spelbolag världen över, till svenska mediahus, idrottsförbund och slutkonsumenter. Två miljoner besökare interagerar varje vecka med ESMGs produktportfölj inom Media. Ledande digitala sajter som SvenskaFans, EliteProspects, FotbollDirekt, HockeySverige, Travtjänsten, Sporttjänsten med flera ryms inom detta område.

Vi är totalt 80 personer inom koncernen, där drygt 30 av dessa arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Teamet är ungt, nära sammansvetsat och arbetar med stor flexibilitet. Vi är stolta över den anda som byggts upp som innefattar stort driv med målinriktade individer, men också 80 personer som lika gärna skulle umgås under som efter arbetstid.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön
Kontakt/ansök: via mail till Eric Frånlund, eric.franlund@esmg.se

Everysport Media Group